Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
nieokreślona
(16)
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(6)
Czytelnia dla Dorosłych
(12)
Autor
Baczała Ditta
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Kruszyńska Elżbieta
(2)
Wróblewska Violetta (1969- )
(2)
Bielska Beata (socjolog)
(1)
Budzik Justyna (1979- )
(1)
Błeszczyński Jacek J
(1)
Chojnowski Zbigniew (1962- )
(1)
Chrobak Małgorzata (filolog)
(1)
Cuprjak Magdalena
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Czwołek Arkadiusz
(1)
Didkowska Bernadeta
(1)
Drążkowska Anna
(1)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(1)
Gierlasiński Janusz (1962- )
(1)
Jakitowicz Maria (1949- )
(1)
Kaczmarczyk Kamila (1988- )
(1)
Klucznik Arkadiusz
(1)
Korczak Aleksandra Maria
(1)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(1)
Kostecka Weronika
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krzak-Weiss Katarzyna
(1)
Kulicki Mariusz (1931- )
(1)
Kułakowska-Lis Joanna (1971- )
(1)
Kwiatkowska-Wójcikiewicz Violetta (współaut.)
(1)
Leszczyńska-Niedrygoś Katarzyna
(1)
Marak Katarzyna (kulturoznawca)
(1)
Markocki Miłosz
(1)
Mazan-Mazurkiewicz Alicja (1972- )
(1)
Mianecki Adrian
(1)
Michułka Dorota
(1)
Miernik Agnieszka
(1)
Ogłoza Ewa
(1)
Polak Wojciech
(1)
Przybylska Ewa (1960- )
(1)
Ratuszna Hanna
(1)
Rosińska-Kordasiewicz Anna
(1)
Ryszewska Monika
(1)
Rąbkowska Ewelina
(1)
Skowera Maciej (1989- )
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Sojak Radosław (1975- )
(1)
Speina Jerzy
(1)
Sprengel Bolesław (1952- )
(1)
Stępka Leszek (współaut.)
(1)
Szwagrzyk Aleksandra (1989- )
(1)
Walczak Damian (1980- )
(1)
Wiśniewska Marzenna
(1)
Wnuk Magdalena (1987- )
(1)
Wołk Marcin (1969- )
(1)
Wróblewska Wioletta
(1)
Wróblewski Maciej (1968- )
(1)
Wądolny-Tatar Katarzyna
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Zybertowicz Andrzej (1954- )
(1)
Ługowska Jolanta (1948- )
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Literatura polska
(3)
Tożsamość społeczna
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywizm społeczny
(1)
Analfabetyzm
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Architektura niemiecka
(1)
Architektura polska
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bahdaj, Adam (1918-1985)
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bierność społeczna
(1)
Czynności operacyjne
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja polityczna
(1)
Emigranci
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Gry komputerowe
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwersja religijna
(1)
Korupcja
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura popularna
(1)
Labirynt
(1)
Liebert, Jerzy (1904-1931)
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura duńska
(1)
Logopedia
(1)
Ludowość
(1)
Marynistyka
(1)
Metafora
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Mniejszości religijne
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Multimedia
(1)
Muzułmanie
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Obuwie
(1)
Odbudowa (urbanistyka)
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Oszczędzanie na emeryturę
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Patriotyzm
(1)
Polacy za granicą
(1)
Policja
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Pracownicy domowi
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Resocjalizacja
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Rynek pracy
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Stan wojenny 1981-1983 w Polsce
(1)
Straty wojenne
(1)
Styl życia
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Służby specjalne
(1)
Tatarzy
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Unia Europejska
(1)
Więźniowie
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Włochy
(2)
Archidiecezja szczecińsko-kamieńska (obszar)
(1)
Austria
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Grecja
(1)
Niemcy
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat gryfiński (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Architektura sakralna
(1)
Bajka zwierzęca
(1)
Katalog zabytków
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Monografia posiada wartości poznawcze, ponieważ poszerza naszą wiedzę o międzyludzkiej komunikacji oraz wartości praktyczne, ponieważ pomaga w określeniu celów terapii logopedycznej oraz w opracowaniu indywidualnego programu wspomagania osiągnięć komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom – teoretykom i praktykom – zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia. Ditta Baczała Jacek J. Błeszyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 259-283. Indeks.
Twoje wnioski i obserwacje są jak najbardziej celne, opis sytuacji kompletny, a przewidywania na przyszłość jak najbardziej prawdopodobne i pokrywające się z moimi przewidywaniami. Bardzo płynnie to wszystko przedstawione, bez przesadnego nadęcia […]. Widać, że spędziłaś nad tym sporo czasu i temat masz przerobiony na wszystkie możliwe strony. Naprawdę czytanie tego to była duża przyjemność. (R8)
Jestem pod wrażeniem wnikliwości charakterystyki ruchu społecznego osób nieheteronormatywnych,oceny sytuacji tego ruchu, zarówno w perspektywie historycznej, jak i pod kątem możliwości działania w przyszłości. (R1)
Bardzo ciekawy materiał. […] To ważna praca na rzecz większej ciągłości naszej (LGBTQ) historii! (D7)
Jestem pod wrażeniem. Niesamowicie do dla mnie interesujące […]. Z wieloma wnioskami się zgadzam. […] Naprawdę wspaniała lektura ;) (R3)
Wszystko to bardzo ciekawe! Fajnie zbierające wiele rzeczy – to ważny kawałek „dziejącej się” historii. (R5) - [Fragmenty komentarzy osób badanych do treści książki]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Program badawczy
Konteksty teoretyczno-metodologiczne
Socjologiczne zaangażowanie
Cele i pytania badawcze
Metody i techniki badawcze oraz uzasadnienie ich zastosowania
Dobór próby
Rozdział 2. Kłir, czyli odmieniec. Polska socjologia seksualności
Ruch społeczny LGBT* w naukach społecznych i humanistycznych
Powiązanie analiz społecznych i aktywizmu
Nauki humanistyczne i społeczne w Polsce a tematyka LGBT*
Historia ruchu LGBT* w Polsce – próba rekonstrukcji
Dylematy, kontrowersje, białe plamy – ile wiemy, a czego nie wiemy o polskim ruchu osób nieheteronormatywnych
Rozdział 3. Ruch osób nieheteronormatywnych jako ruch społeczny
Socjologiczna refleksja na temat ruchów społecznych jako odbicie przemian społeczeństw nowoczesnych i ponowoczesnych
Teorie ruchów społecznych – konteksty i typologie
Teorie zachowań zbiorowych i teorie mobilizacji zasobów
Specyfika nowych ruchów społecznych jako aktorów politycznych
Ujęcia współczesne
Baza społeczna ruchów społecznych – problematyczne klasy społeczne
Rozdział 4. Siła w ruchu. Ruchy społeczne a modele zmian społecznych
Zmiany dyfuzyjne, ewolucyjne czy konfliktowe?
Rezultaty działania, czyli w jaki sposób odpowiedzieć na pytanie o potencjał wywołania zmian przez ruch społeczny?
Rozdział 5. Dynamiczna sieć – krótka empiryczna monografia ruchu
Autodefinicja ruchu/ruchów
Historia i pamięć
Tożsamość zbiorowa
Podziały
Połączenia
Zasoby
Przeciwnicy
Rozdział 6. Perspektywa badanych a teorie: rezultaty działania ruchu społecznego
Cele
Strategie działania
Możliwości
Rezultaty
Zakończenie
Słowniczek
Załącznik 1: Lista organizacji LGBTQ (rok 2015)
Załącznik 2: Scenariusz IDI z przedstawiciel(k)ami ruchu
Załącznik 3: Scenariusz IDI z przeciwni(cz)kami ruchu
Załącznik 4: Arkusz informacyjny badania
Załącznik 5: List rekomendacyjny
Bibliografia
Indeks pojęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615.851:028 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438).083 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 292-317, wykaz aktów prawnych na stronach 289-291.
W południowej części basenu Morza Bałtyckiego jedynie Litwini przyjęli chrzest później niż Pomorzanie, zresztą ludność całego pobrzeża Bałtyku trwała w pogaństwie relatywnie długo. Mimo to do czasów reformacji Kościół katolicki odgrywał w regionie - podobnie jak w całej Europie - jedną z głównych ról, a jego wkład w rozwój cywilizacyjny Pomorza Zachodniego jest niepodważalny. Druga wojna światowa zmieniła układ geopolityczny przede wszystkim w środkowej części Europy. Wraz z przybyciem na Ziemie Zachodnie i Północne polskiej administracji państwowej, również Kościół rozpoczął odbudowę swoich struktur. (...) Powrót Kościoła katolickiego na Pomorze Zachodnie po drugiej wojnie światowej oraz rozwój jego struktur są tematem różnych opracowań. Jednak problematyka odbudowy kościołów zniszczonych w czasiw wojny i po jej zakończeniu, jest w nich poruszana w zasadzie na marginesie głównych wątków. (...) Celem niniejszej monografii jest ukazanie procesu odbudowy kościołów z wojennych i powojennych zniszczeń na tzw. Ziemiach Odzyskanych po roku 1945. (...) - [ze Wstępu]
W książce dokonano analizy uwarunkowań, od których zależał stan zachowania zniszczonych w czasie wojny i po jej zakończeniu budowli sakralnych, stanowiących dziedzictwo kulturowe Pomorza Zachodniego. Działania administracji państwowej w okresie 1945-1989 doprowadziły w wielu przypadkach do strat w zabytkowej substancji budowlanej, których niestety nie da się naprawić.
SPIS TREŚCI
WYKAZ SKRÓTÓW AKTÓW PRAWNYCH, DOKUMENTÓW, DZIENNIKÓW URZĘDOWYCH, INSTYTUCJI, NAZW PAŃSTW
WSTĘP
STAN WIEDZY W OBSZARZE PODJĘTYCH BADAŃ
1. KOŚCIÓŁ KATOLICKI W GRANICACH OBECNEJ ARCHIDIECEZJI SZCZECIŃSKO-KAMIEŃSKIEJ W LATACH 1534–1945
2. ORGANIZACJA TERYTORIALNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO W LATACH 1945–1992
2.1. Ewolucja struktur diecezjalnych
2.2. Rozwój struktur dekanalnych i parafialnych
2.2.1. Sieć dekanalna
2.2.2. Sieć parafialna
3. DETERMINANTY PROCESU ODBUDOWY ZNISZCZONYCH KOŚCIOŁÓW
3.1. Uwarunkowania społeczne
3.2. Uwarunkowania gospodarcze
3.3. Relacje państwo–Kościół
4. PODSTAWY PRAWNE OCHRONY I ODBUDOWY KOŚCIOŁÓW
4.1. Ochrona i odbudowa budowli sakralnych w świetle prawa kanonicznego
4.2. Ochrona i odbudowa obiektów w państwowych regulacjach prawnych
5. PRZEJMOWANIE BUDOWLI SAKRALNYCH PRZEZ ADMINISTRACJĘ KOŚCIELNĄ PO 1944 ROKU
6. ODBUDOWA OBIEKTÓW SAKRALNYCH W LATACH 1945–1989
6.1. Skala zniszczeń
6.2. Zniszczenia budowli sakralnych na skutek działań wojennych
6.3. Rozbiórka i dewastacja kościołów
6.4. Proces odbudowy
7. PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ODBUDOWIE
7.1. Działania Kościoła
7.2. Ofiarność społeczeństwa
7.3. Pomoc państwa
ZAKOŃCZENIE
KATALOG OBIEKTÓW
ZESTAWIENIE CHRONOLOGICZNE OBIEKTÓW
SPIS ILUSTRACJI
AKTY PRAWNE
WYKAZ ŹRÓDEŁ I LITERATURY
Wykaz skrótów czasopism
Archiwalia
Źródła drukowane
Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27 PZ [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-135.
"Powierzone mi do oceny opracowanie pt. Bierność i bezrobocie młodzieży w Polsce dotyczy bardzo aktualnej i ważnej we współczesnej Europie problematyki bierności na rynku pracy oraz bezrobocia wśród młodzieży. Autorka koncentruje swoją uwagę na rynku pracy w Polsce, ale bardzo szeroko i trafnie przedstawia analizowane problemy na tle innych krajów europejskich. Jest bowiem szereg wspólnych dla wielu krajów Europy źródeł obu zjawisk - bierności zawodowej, bierności społecznej i bezrobocia wśród młodzieży. [...] recenzowane opracowanie wzbogaca obecny stan wiedzy na temat czynników determinujących sytuację młodych ludzi na rynku pracy. Szereg wniosków z przeprowadzonych przez Autorkę badań może być wykorzystanych jako rekomendacje dla instytucji odpowiedzialnych za właściwą politykę rynku pracy w Polsce". - [Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Szredera]
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Bezrobocie i bierność społeczno-zawodowa młodzieży - ujęcie teoretyczne
1.1. Istota podstawowych pojęć
1.2. Specyficzne uwarunkowania położenia młodzieży na rynku pracy
1.3. Przyczyny i skutki bierności i bezrobocia młodzieży
1.4. Strategie przeciwdziałania bierności zawodowej i bezrobociu młodzieży
Rozdział II
Wyniki dotychczasowych badań nad determinantami bezrobocia i bierności zawodowej młodzieży w wybranych krajach UE
2.1. Procedura selekcji krajów
2.2. Niemcy
2.3. Polska
2.4. Włochy
2.5. Grecja
Podsumowanie
Rozdział III
Czynniki wpływające na bierność i bezrobocie młodych ludzi w Polsce w świetle własnych badań empirycznych
3.1. Cele, uzasadnienie i zarys metodologii badania
3.2. Teoretyczne podstawy wykorzystanych narzędzi
3.3. Źródło i sposób pozyskania danych
3.4. Charakterystyka badanych populacji
3.5. Wyniki badań
3.5.1. Ryzyko bierności zawodowej
3.5.2. Zagrożenie przynależnością do pokolenia NEET
3.5.3. Czynniki determinujące bezrobocie młodzieży
3.5.4. Cechy wpływające na prawdopodobieństwo długotrwałego bezrobocia młodych
3.6. Wnioski
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
SPIS TABEL
SPIS WYKRESÓW I RYSUNKÓW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327.39 UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s.497-518.
Przestępcy seksualni zwykle postrzegani są w dość jednolitych kategoriach - jako sprawcy, którzy w wynaturzonych czynach seksualnych realizują swoje potrzeby seksualne. W wielu wypadkach przestępstwa te określane są mianem crime of passion. Po tym pojęciem skrywa się fałszywa sugestia, że sprawcy ci nie do końca są odpowiedzialni za swoje działania, targani gwałtownymi namiętnościami, nie panują nad zachowaniem. W książce Przestępcy seksualni. Zabójcy, gwałciciele, pedofile i ich resocjalizacja został przedstawiony rzeczywisty, wielowymiarowy wizerunek sprawców przestępstw seksualnych ukazujący zróżnicowane czynniki ryzyka, okoliczności, a także tło motywacyjne dokonanych czynów. Prezentowane liczne przypadki sprawców wskazują na niejednolite motywy przestępstw seksualnych, począwszy od najbardziej oczywistych motywów seksualnych, przez motywy gniewne, odwetowe, a skończywszy na czerpaniu przyjemności z zadawania cierpienia torturowanej ofierze. Ważnym elementem tej publikacji jest wskazanie na możliwości terapeutyczne i resocjalizacyjne dedykowane tej kategorii sprawców. Ponieważ sprawcy prezentują różne typy osobowości i formy zaburzeń (odnoszących się także do ich preferencji seksualnych), odmienne muszą być także proponowane oddziaływania obejmujące specyficzne komponenty sytuacji życiowej i indywidualne możliwości sprawców. Książka ta może być zatem interesująca nie tylko dla pedagogów zajmujących się resocjalizacją czy penitencjarystyką, ale także dla psychologów, prawników karnistów czy terapeutów mających do czynienia ze złożonymi problemami dotyczącymi przestępczości seksualnej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1 Integracyjne koncepcje przestępczości seksualnej
1.1. Czteroczynnikowy model agresji seksualnej
1.2. Model ścieżek (Pathways Model of Child Sexual Offending) Warda i Siegerta
1.3. Czteroczynnikowy model wykorzystywania seksualnego Finkelhora i Araji
Rozdział 2 Zabójcy seksualni
2.1. Pojęcie, typologia i sposoby działania zabójców seksualnych
2.2. Osobowość i seksualność sprawców zabójstw seksualnych
2.3. Czynniki środowiskowe i sytuacyjne w etiologii zabójstw seksualnych
Rozdział 3 Sprawcy zgwałceń
3.1. Pojęcie, interpretacja prawna oraz typologia zgwałceń
3.2. Profil osobowościowo-seksualny sprawców zgwałceń
3.3. Czynniki socjalizacyjno-wychowawcze, sytuacyjne i okoliczności towarzyszące przestępstwu zgwałcenia
Rozdział 4 Sprawcy przestępstw seksualnych wobec dzieci
4.1. Wyjaśnienie pojęć oraz interpretacja prawna
4.2. Pedofile i kazirodcy. Typologie sprawców dopuszczających się seksualnego wykorzystywania dzieci
4.3. Osobowość i seksualność sprawców przestępstw seksualnych wobec dzieci
4.4. Czynniki sytuacyjne i motywacyjne towarzyszące seksualnemu krzywdzeniu dzieci
4.5. Następstwa seksualnego krzywdzenia dzieci
Rozdział 5 Rozwiązania metodologiczne przyjęte w badaniach własnych
5.1. Usytuowanie podjętej problematyki w naukach społecznych oraz procedura postępowania badawczego
5.2. Przedmiot i cele badań
5.3. Problemy badawcze
5.4. Model metodologiczny i rodzaj badań
5.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze
5.6. Organizacja i procedura badań
Rozdział 6 Analiza jakościowa materiału empirycznego
6.1. Analiza przypadków dotyczących zabójstw seksualnych
6.2. Analiza przypadków dotyczących przestępstw zgwałcenia
6.3. Analiza przypadków dotyczących przestępstw na tle pedofilnym
6.4. Analiza przypadków dotyczących sprawców kazirodztwa
Rozdział 7 Integracyjne ujęcie czynników ryzyka powiązanych z przestępstwami seksualnymi przestępstwa kazirodztwa
7.1. Integracyjne ujęcie czynników ryzyka powiązanych z dokonywaniem zabójstw seksualnych
7.2. Integracyjne ujęcie czynników ryzyka powiązanych z dokonaniem przestępstwa zgwałcenia (syndrom prerapidalny)
7.3. Integracyjne ujęcie czynników ryzyka powiązanych z dokonaniem przestępstw na tle pedofilnym
7.4. Integracyjne ujęcie czynników ryzyka powiązanych z dokonaniem przestępstwa kazirodztwa
Rozdział 8 Propozycje oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych wobec sprawców przestępstw seksualnych
8.1. Oddziaływania terapeutyczne wobec dorosłych sprawców przestępstw seksualnych
8.2. Możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych wobec dorosłych sprawców przestępstw seksualnych
8.3. Przykładowe rozwiązania terapeutyczno-resocjalizacyjne wobec badanych sprawców przestępstw seksualnych
Aneks
Bibliografia
Abstract
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343.5 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 401-415. Indeks.
Któż z nas w dzieciństwie nie czytał "Podróży za jeden uśmiech", "Wakacji z duchami" czy "Stawiam na Tolka Banana"? Dziś to niemal kultowe książki kilku pokoleń czytelników. Niezaprzeczalne walory prozy, której autorem jest Adam Bahdaj, to: intersujące kreacje bohaterów literackich, doskonała znajomość psychiki dziecięcej, atrakcyjna fabuła, zręcznie zawiązana intryga, szybka akcja i spiętrzanie przygód, wartości wychowawcze, humor i optymizm wyrastający z humanistycznej wiary w człowieka. Bahdaj to doskonały obserwator dziecięcych zabaw, miłośnik gór, sportów narciarskich, znawca topografii Warszawy. Jako pisarz doskonale realizował się w różnych odmianach gatunkowych powieści, prowadził intertekstualne gry z tradycją literacką, włączając znane motywy baśniowe w nowy kontekst czy też przywołując przykłady z klasyki literatury. Wszystko to stawia go w gronie najlepszych polskich pisarzy dla dzieci i młodzieży XX wieku. Jego twórczość nabiera szczególnej mocy w czasach, gdy wiele wartości się dezawuuje; staje się ona dla młodego czytelnika drogowskazem i przywraca mu wiarę w porządek świata, w którym dobro zawsze triumfuje nad złem. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Dziecięca)
Książka "Sztuka dziecięca i młodzieżowa a nowe media" wyrosła z przekonania jej autorów i redaktorów, że przemiany cywilizacyjne i kulturowe w zakresie technik komunikowania mają istotny wpływ na model czy wzorzec sztuki, w tym również sztuki dla dzieci i młodzieży. Rewolucja informatyczna i dominacja multimediów z jednej strony, z drugiej zaś mniejsza aktywność czytelnicza dorosłych i dzieci skłaniają do refleksji nad tym, co jest naprawdę ważne dla tych i kolejnych pokoleń młodych ludzi. Autorzy niniejszej publikacji zgodnie wychodzą z założenia, że sztuka - literatura, film, muzyka - mają zasadniczy wpływ na postawę i zachowanie dziecka, które dorasta w globalizującym się świecie. Nic zatem nie zwalnia artystów z konieczności dbania o artystyczny i intelektualny poziom tworzonych artefaktów; dotyczy to także zjawisk kultury czy sztuki popularnej, reprezentowanej przez gry komputerowe, przez portale internetowe dedykowane dzieciom. Ocena tego wszystkiego to zadanie nie tylko krytyków sztuki, ale także naukowców, zajmujących się na co dzień wybranymi zjawiskami kultury dziecięcej, w tym przede wszystkim sztuki.Nowe media w niniejszej książce nie są traktowane jako (jedyne) źródło przyczyniające się do spadku czytelnictwa i obniżenia poziomu wielu artefaktów adresowanych do dziecięcego odbiorcy. Niewątpliwie język nowych mediów przekształca język sztuki i poddaje go swoistej „obróbce” technologicznej. Pewne subtelne treści, związane choćby ze sferą duchową, moralną, imaginacyjną, trochę inaczej funkcjonują w przekazie multimedialnym niż w literaturze czy teatrze. Nie znaczy to jednak, że przekaz artystyczny w formie elektronicznej musi być gorszy czy nawet szkodliwy dla dziecka. Na pewno tak nie jest i wiele zależy od artystycznego poziomu, pomysłowości twórców współczesnej sztuki dla dzieci i młodzieży. Język nowych mediów jedynie ułatwia tworzenie oraz dystrybuowanie treści, czyni je atrakcyjniejszymi wizualnie. Sprzyja również rozwiązaniom prostym czy nawet prostackim w zakresie choćby fabuły i użytych środków artystycznych.W książce Sztuka dziecięca i młodzieżowa a nowe media czytelnik znajdzie interesujące rozważania na temat literatury ujętej w formę elektroniczną, na temat szeroko rozumianej sztuki obrazu (filmu, ilustracji, książki obrazkowej), na temat muzyki i gry komputerowej. Podmiotem scalającym wszystkie zgromadzone w niniejszej książce artykuły jest dziecko - młodsze i starsze - które wciąż potrzebuje kontaktu ze sztuką. Być może nie w pełni świadomie odczuwa, że słuchanie, oglądanie, czytanie, wchodzenie w interakcję z kreacjami światów niewerystycznych i werystycznych jest w życiu ważne i w jakimś sensie kształtujące emocje, wrażliwość, smak estetyczny.Autorzy niniejszej książki, adresowanej do nauczycieli, pedagogów, psychologów, bibliotekarzy, postawili sobie także praktyczne zadanie, by wskazać czytelnikowi punkty węzłowe współczesnej sztuki kierowanej do dziecka, by pomagać zorientować się dorosłym w tym, co w niej wartościowe i ważne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 34 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref. - Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Edukacji Artystycznej Eduart "Metafora, sztuka, aktywność twórcza", 20-21 października 2005 r., Toruń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej